Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Noc ve mlýně
Topínková, Anita ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Být v pohybu, hledat, pátrat, zatím nenacházet, je příslibem ráje nebo dokonce ráj sám. Mobilita jako protest, honba za dobrodružstvím, hledání autenticity, exotična či sebe samého.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Veselá, Marie ; Látalová, Lucie (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
STUDENTI SOBĚ - STUDENTSKÉ CENTRUM POŘÍČÍ Nábřeží s výhledem na centrum města, reprezentativní hotel v sousedství a oproti tomu dopravou zatížená ulice Vídeňská. Dva protiklady, které se denně střetávají na společném nároží. Chvíli jsem naslouchala jejich dialogu a rozhodla se pokusit vyhovět oběma „stranám“. Navržený objekt se tedy směrem k řece „dívá“ a podél ulice Vídeňské „ubíhá“. Horizontálně zakřivené pásy jednotlivých podlaží kopírují plynutí okolního života - v čele objektu navozují prosklené plochy pocit zpomalení, až zastavení, kochání se, otevřenosti, z čela se pak pásy rozbíhají a výška zasklení se zmenšuje na standardní, čímž se pohyb zrychluje a prolámaná fasáda se stává kolemjdoucímu více nepřístupnou. Obytné buňky získávají díky tvarování více soukromí a širší výsek pohledů na okolí. Prolámání udává tepovou frekvenci nejen venkovního, nýbrž i vnitřního prostoru, kde představuje dominantní prvek centrální chodby a poskytuje průhledy do ostatních podlaží, hru světla a účinně zpomaluje a zrychluje pohyb v objektu. Sjednocujícím prvkem je centrální schodiště probíhající kaskádovitě všemi podlažími.
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
Studenti sobě - Studentské centrum Poříčí
Veselá, Marie ; Látalová, Lucie (oponent) ; Havliš, Karel (vedoucí práce)
STUDENTI SOBĚ - STUDENTSKÉ CENTRUM POŘÍČÍ Nábřeží s výhledem na centrum města, reprezentativní hotel v sousedství a oproti tomu dopravou zatížená ulice Vídeňská. Dva protiklady, které se denně střetávají na společném nároží. Chvíli jsem naslouchala jejich dialogu a rozhodla se pokusit vyhovět oběma „stranám“. Navržený objekt se tedy směrem k řece „dívá“ a podél ulice Vídeňské „ubíhá“. Horizontálně zakřivené pásy jednotlivých podlaží kopírují plynutí okolního života - v čele objektu navozují prosklené plochy pocit zpomalení, až zastavení, kochání se, otevřenosti, z čela se pak pásy rozbíhají a výška zasklení se zmenšuje na standardní, čímž se pohyb zrychluje a prolámaná fasáda se stává kolemjdoucímu více nepřístupnou. Obytné buňky získávají díky tvarování více soukromí a širší výsek pohledů na okolí. Prolámání udává tepovou frekvenci nejen venkovního, nýbrž i vnitřního prostoru, kde představuje dominantní prvek centrální chodby a poskytuje průhledy do ostatních podlaží, hru světla a účinně zpomaluje a zrychluje pohyb v objektu. Sjednocujícím prvkem je centrální schodiště probíhající kaskádovitě všemi podlažími.
Noc ve mlýně
Topínková, Anita ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Zet, Martin (vedoucí práce)
Být v pohybu, hledat, pátrat, zatím nenacházet, je příslibem ráje nebo dokonce ráj sám. Mobilita jako protest, honba za dobrodružstvím, hledání autenticity, exotična či sebe samého.
Krajina
Fuksová, Kristýna ; Daněk, Josef (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Základním východiskem pro diplomovou práci je zkoumání druhů transformace reálného vjemu do abstrakce. Primárně volně navazuji na obrazy,které vznikaly v průběhu mého magisterského studia, kdy jsem se snažilapohybovat převážně na poli abstrakce. Hlavním motivem mých maleb je již delší dobu téma prolínání struktury, světla a krajiny. Postupným zjednodušováním a prolínáním krajinných motivů, architektury a živé přírody se snažím vytvořit komplexní skladbu. Tato abstraktní struktura se vyjevuje vždy s konkrétním pocitem z atmosféry v krajině. Formuluje otázku, kam směřuje náš pohled, když se krajinou necháváme unést.
Zde a nyní
Chlastáková, Barbora ; Artamonov, Vasil (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
V cyklu maleb „ Zde a nyní“ jsem se neodvrátila od metody, ve které využívám prolínání, vynořování a ztrácení se jednotlivých motivů v prostoru obrazu. Vizuálně tak obraz přechází do abstraktnější roviny. V této formě jsem si našla novou cestu svého současného výtvarného projevu folklorní abstrakce. V obraze převážně dominují organické tvary, konkrétně rostlinné tvary, které blízce souvisejí s folklórem. Inspirující prvky pro mě byly předměty pro mě krásné či osobně blízké z babiččiny chalupy, které jsem buď již v životě ztratila či si schovávám do takzvané rodinné výbavy, kterou mi babička připravila a zanechala. Tyto věci vkládám na plátno buď v původní podobě či měním podle osobního vkusu tak jak se fyzicky přitahují. Vzájemný vztah se mění závislosti zobrazené pulzující hranice mezi vztahem zpodobněných předmětů a aplikování formy do blízké abstrakce. Tvary, průhledy a kompoziční hry se formují do čtvrtého rozměru prostoru. Obrazové řešení celého rozčlenění tím boří klasické perspektivní standarty.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.